آشنایی با بانکداری الکترونیکی بانک ملی

در سالهای اخیر با تغییر تکنیکهای بانکداری و روشهای ارائه خدمات از حالت سنتی به نوین و گسترش فعالیتها دنیای مجازی بانکها به دنبال ارائه خدمات الکترونیکی و اینترنتی به مشتریان خود هستند تا بتوانند ضمن جذب حداکثر مشتری به ارائه خدمات غیرحضوری خود بپردازند تا از این طریق بتوانند ضمن کم کردن خدمات حضوری خود، رضایت مشتریان را نیز کسب نمایند.

استفاده از خدمات اینترنتی و الکترونیکی بانکها کم کم در بین مشتریان در حال جاافتادن است البته کم نیستند افرادی که هنوز نزدیک این خدمات نمی روند بیشتر مشتریان زمان بر بودن استفاده از خدمات مجازی بانکها را دلیل عدم استقبال خود از اینگونه خدمات می دانند در حالیکه به این امر دقت ندارند که خدماتی که بر پایه اینترنت و فضای سایبری ارائه می شود باید امن باشد تا هر کسی که دانش کمی از دنیای کامپیوتر و اینترنت دارد بتواند با خیال آسوده از آن استفاده نماید نکته ای که متاسفانه برخی از بانکها به آن توجه ندارند و با آسان گرفتن خدمات مجازی خود سطح امنیتی آن را پایین آورده اند که همین نکته نیز سبب شده است برخی به دلیل مسایل امنیتی پایین شبکه های مجازی بعضی از بانکها به سراغ بانکداری اینترنتی و کلا الکترونیکی نروند.

هنوز هستند کسانی که بسان تفکر غالب در چند سال پیش بانکداری الکترونیکی را پول برداشتن از دستگاههای عابربانک یا همان ATM می دانند و خراب بودن این دستگاهها که اغلب به دلیل استفاده زیاد از آن می باشد را ضعف عمده ای در رسیدن به بانکداری الکترونیکی تلقی می کنند!!!

بانک ملی ایران به عنوان اولین بانکی که در اواسط دهه هفتاد سیستم یکپارچه نوین بانکی (با عنوان سیبا) را اجرایی کرد همواره در پی نوآوری در این مدل از بانکداری بوده و هست. با تاسیس بانکهای خصوصی متنوع و خدمات متنوعتری که این بانکها ارائه می دادند خدمات الکترونیکی و مجازی بانک ملی نیز شکل نوینتری به خود گرفت. البته دغدغه این بانک بر این بود که کیفیت را فدای سرعت نکند و با توجه به مشتریان متنوعی که در بانک ملی دارای حساب هستند امنیت در دنیای مجازی شرط اول بود تا راحتی و سهولت کاربران. به خاطر همین برای برنامه ریزی این شیوه بانکداری ابتدا ملاک امنیت کاربران بود تا خدای ناکرده سهل انگاری ضرر جبران ناپذیری را متوجه مشتریان بانک ننماید و این دلیلی شد که ابتدا مسیرهای دسترسی کاربران را ایمن ساز و سپس در پی سرعت در ارائه خدمات رود.

هر چند که در سایت بانک ملی خدمات متنوع الکترونیکی بانک آمده و همکاران عزیز نیز در وبلاگهای خود بعضا به این امر پرداخته اند اما مناسب دیدم که به صورت کلی و منظم خدمات الکترونیکی بانک ملی را در چند پست از ابتدایی ترین آن که افتتاح حساب و دریافت کارت از یک شعبه بانک ملی است تا استفاده از خدمات نوین مثل رعد ملی و... شرح دهم فقط به دلیل اینکه باید شما به من فرصت دهید تا مطالبم را به صورت منظم و در چند پست طبقه بندی کنم به عنوان مثال مطالب بعدی من افتتاح حساب و دریافت کارت از شعب بانک ملی است می باشد که اگر مطلب طولانی نشد انواع کارتهای الکترونیکی بانک ملی را نیز شرح خواهم داد....

/ 4 نظر / 20 بازدید
این منم

[گل][گل][گل] ممنون همکار خوبم برایت روزهایی روشن ارزومندم.

رسول

سلام خدمت همکار گرامی[لبخند] وبلاگ خوبی دارید وقت کردید به وبم سر بزنید منتظر نظرتون هستم [گل] تا سلامی دیگر...[خداحافظ] «این بانک، ملی است»

رسول

سلام خسته نباشید ممنون از حضور گرمتون . مطالبتون عالیه تا سلامی دیگر ... <<این بانک ملی است >>

لینا

سلام وبلاگتون رو دیدم مطالبش قشنگ بود ازش استفاده کردم لطفا سایت مارو هم نگاه کنید http://mehestan.org/page.php?29 مطالبش راجع ساختمان هوشمنده مثل آبیاری گیاهان و تغذیه حیوانات خانه هوشمند سیستم های صوتی و تصویری خانه هوشمند سیستم‌های حفاظتی وامنیتی خانه هوشمند کنترل روشنایی خانه هوشمند و غیره . اگه از مطالب وب سایت ما خوشتون اومد لطفا مارو لینک کنید