ساپتا، کارمزد، قضاوت، سایتهای خبری،...

"به منظور اطلاع از نحوه استفاده از شرایط جدید سامانه ارسال پیامک (ساپتا) بانک ملی به وب سایت این بانک www.bmi.ir مراجعه نمایید." این اس ام اسی بود که در اواخر فروردین برای اغلب مشتریان بانک ارسال شد.  از اوایل سال بانک ملی برای تامین هزینه های ارسال اس ام اس تراکنشهای حساب برای مشتریان تصمیم می گیرد که سالانه مبلغ یکصد هزار ریال را کسر نماید البته مجوز این کسر کارمزد قبلا گرفته شده بود و در فرمهای فعال سازی نیز به صراحت ذکر شده است ولی با این جال بانک وظیفه می دانست که قبل از کسر کارمزد آن را اطلاع رسانی نماید.  بانک ملی در اطلاعیه آخر خود بیان می دارد که: "در تاریخ 27 فروردین 1394 از طریق اپراتورهای همراه اول ، ایرانسل، رایتل، تالیا و کیش تلکام تعداد 14/256/658 پیامک برای 7/128/329 نفر از مشتریان محترم بانک که از سرویس پیامک استفاده می کنند ارسال شد. طبق گزارش واصله از میان پیامک های ارسالی 6/092/368 نفر از مشتریان پیامک را دریافت کرده اند که رسید تحویل آن ها نزد اپراتورها موجود است اما بر اساس همین گزارش متاسفانه 1/036/012 نفر از مشتریان پیامک را دریافت نکرده اند." و در ادامه اضافه می کند که : "از بین دریافت کنندگان 49/600 نفر اعلام کردند که تمایلی به استفاده از سرویس ویژه ندارند" با این حال در تاریخهای هفتم و هشتم خرداد مرحله اول کسر کارمزد صورت می گیرد و مبلغ پنجاه هزار ریال از حساب مشتریانی که هنوز سیستم ارسال اس ام اس آنها فعال بود کسر می شود و این بهانه خوبی است برای سایتهای خبری که آن را در بوق و کرنا کنند و بعد از آن افرادی که وبگردی کار آنهاست و شغلی جز این ندارند چه در محل کار چه در منزل باید حتما سایتهای خبری را مطالعه کرده و درباره تک تک مطالب آن نظر بگذارند چه این مطلب در مورد مذاکرات هسته ایران باشد، چه زندگی خصوصی فلان بازیگر تلویزیون و یا بازیکن فوتبال، صحبتهای رئیس جمهور فعلی و سابق و انواع مطالب سیاسی و پزشکی و علمی و اقتصادی و... که همانند یک کارشناس خبره بدون هیچگونه پرس و جو در مورد موضوع خبر نظرات خود را می گذارند سایتهای خبری نیز نظرات را به سلیقه خود گلچین نموده و در سایت قرار می دهندو بخوانید نظراتی که در یک سایت خبری بایت کسر کارمزدها آمده و آن سایت محترم تقریبا تمام کامنتهایی که در زیر مطلب خود آورده از همین دست می باشد:

"اولا که ما حسابمون رو خالی کردیم
دوما چه خبره سالی 10000 تومن از حساب برای سرویسی که هیچ هزینه ای غیر از سخت افزار اولیه نداره؟
چه سرویس پیامکی ای ه که از اولش اطلاع رسانی ش بدست مشترک نمی رسه . جهت اطلاع من همه اس م اس های بانک ملی مو از قبل عید داشتم ، همین یکی ش نرسیده بود؟ "

"عذر خواهی نمی خواد که گفتن هیچ چیزی گرون نمیشه همه چیزو گرون کردن یه شبه سهمیه بنزین رو نریختن گرون کردن عذر خواهی هم نکردن شما هم نمی خواد عذر خواهی کنین چه کاریه خودتونو خسته کنین دیگه ملت عادت کردن خخخخخخخخ "

" من سال 91 یک حساب با 10 هزار تومان موجودی اولیه غیرقابل برداشت، باز کردم و از اون موقع تا حالا استفاده نکردم.بانک ملی 5 هزار تومان هزینه پیامک از من کسر کرده و حالا موجودیش شده 5 هزار تومان.هزینه چیزی رو گرفته که من استفاده نکردم و اسم اینکار سرقت از حساب بنده است. "

"به نظر بنده چون موجودی افراد در حسابهای سیبای بانک ملی هیچ گونه سودی تعلق نمی گیرد بنا براین کسر کردن مبلغ مذکور درست نبوده وباید عودت داده شود"

و نظراتی که بعضا از سر کم اطلاعی و یا خالی نبودن عریضه بیان شده است. تقریبا بیشتر این افراد  را افرادی تشکیل میدهند یا با بانک ملی کار نمیکنند و بیشتر پولشان در بانکهای دیگر است و یا بیشتر دنبال هوچیگری هستند.

پ. ن.:

چند روز پیش فردی به شعبه ما مراجعه کرد و مستقیم پیش رئیس شعبه رفت  اعتراض گونه گفت که این پنج هزار تومنا چیه که از حساب کم شده و وقتی متوجه شد که مربوط به هزینه ارسال اس ام اس است درخواست غیرفعال سازی این سامانه برای حسابش را داشت و وقتی رئیس به آن شخص گفت که از طریق ارسال عدد 1 به سامانه 100064140 می توانید ارسال اس ام اس برا حسابتان را غیرفعال کرده و این مبلغ نیز به حسابتان بازگردانده می شود وی گفت که نه من می خواهم در شعبه غیرفعال کنم که چیزی بصورت کتبی موجود باشد. امروز که حساب این شخص را بازبینی می کردم که ببینم پنج هزار تومان به حسابش برگشته یا نه که اگر برنگشته بود بر طبق بخشنامه ارسالی شماره حسابش را به انفورماتیک ارسال کرده تا نسبت به برگشت کارمزد کسر شده اقدام شود، دیدم که اصلا مبلغی از حساب وی کم نشده که بخواهد برگشت داده شود و بعد متوجه شدم وی اصلا سامانه ارسال اس ام اس برای حساب خود را فعال نکرده، فقط آن را غیر فعال نموده است!!!!"

تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل ای دوست....

/ 0 نظر / 44 بازدید